Projekt Organisering: Skrivbordet

Klicka för större bild

Sista steget i den massiva uppgiften organisering av datorn var att anordna ett perfekt skrivbord som man ser varje gång man loggar in. Det finns ingen mening till att inte göra den funktionell, right? Det här kan du göra i vilket program som helst som producerar .jpg och .png filer. Är det paint du har att jobba med, jamen rocka paint då. Personligen använde jag mig utav InDesign som jag är mest bekväm i. Det är bara att kolla upp din skärmstorlek, öppna ett dokument med samma mått (i mitt fall 1920x1080px) och gå lös med kreativiteten. Sen finns det mängder utav färdiga bakgrunder i stil med denna som snälla internet människor gärna delar med sig utav. Google is your friend hörrni.
Vad jag valde att involvera i min bakgrund var följande:

Kalender
Jomen det är bannemej alltid bra att ha en liten almanacka nära till hands. Jag har personligen aldrig koll på datum, och sällan heller veckodag och det kan liksom vara skönt att den alltid är så tillänglig.

Kategorirutor
För att mina små och få (less is more ungar) mappar som fått privelegiet att ha VIP plats på skrivbordet ska bli stiligt presenterade har jag skapat rutor och delat in dem i kategorier. Struktur är min nya melodi.

Motivation
Ja folk snackar ju om det här med motivationstavlor och listor och allt vad det heter, men jag föredrar att presentera min dagliga motivation på följande vis; en liten lista på riktlinjer samt ett citat som boostar en att vilja kicka lite rumpa om man väl är på humör - på skrivbordet. För det är bannemej där det är mest tillängligt trots allt.

Sen är det bara att kasta runt lite skit som man känner bidrar till det estetiska om man nu är sån. Jag skriver så klart på engelska eftersom jag är en pretantiös jävel. Men jag tyckte det blev himla najs!
Seså, spring och gör en egen.


Skriv nåt trevligt:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: