Ett foto i timmen (typ).

Ja justja. Jag försökte mig ju på att köra en liten sån där "Ett foto i timmen"-grej igår. Gick väl sisådär, men till en början skötte jag mig exemplariskt må jag säga. Here you go, coolcats:
 

06.47 - Käkade frukost och försökte andas genom munnen med jämna mellanrum. Megatäppt i näsan och allmänt slö och jobbig. Men det var dags för skola.
07.56 - Anländer till lillskolan. Det röda huset är estethuset. Där bor jag. 08.42 - Grafisk Kommunikation. Typ den kuligaste lektionen på schemat. Gjorde klart min färgcirkel och fick beröm. Påbörjade en liten akvarellteckning för att fördriva tiden. Lyssnade på ljuva Agnes sjunga/humma/nynna/andas denna och senare denna med alldeles för mycket inlevelse.
09.49 - Grafisk Illustration - Jobbar flitigt i InDesign på färgprover och kartor och pipetter och hela köret. Kände att jag ville dö, men hade ganska kul ändå.
11.04 - Rullar hemmåt på lille cykeln. Stannade och tog kort på en brännässla. Varför inte liksom?

12.24 - Hemma. Proppat i mig pestokyckling och körsbärstomater i självömkan. Ligger på rygg och läser Flowers in the Attic för att den är skriven så fint och för att jag måste läsa 30 sidor till nästa engelska lektion. Japp.

13.56 - Tea Time. Och varför inte slå upp brygden i ett högt glas för att öka glamourösiteten om det ens är ett ord? Modebloggar-moment? I think so.

14.36 - Fick ett oprovocerat städryck, troligtvis som en följd utav min eviga passivitet. Städa rummet som ett yrväder och dog sedan på golvet i ett blodtrycksfall.

15.48 - Tog mig en nypa luft och en promenad med syster och jycken i tråkvädret.
 
Efter det dalade det liksom. Käkade middag, satt still och pratade i telefon i alldeles för många timmar. Det fanns inte så mycket spännande att visa liksom. Men jag gillade det här. Det kommer nog återkomma så småningom.


Skriv nåt trevligt:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: