2016, October 9th.

 

Ett foto publicerat av Johanna Eriksson (@alma.linneas)Okt 9, 2016 kl. 7:11 PDT

 
 
Vi gör om, vi gör nytt!
Kult att det var oktober 2014 jag sist fick lite blogglust, och att det nu är oktober 2016 och den är tillbaka igen. Jag tänker dagbok, jag tänker opretangiöst, jag tänker braindump och sporadiskt. Inga löften, inga krav, bara ett kreativt utrymme då det kan behövas ibland. Enda anledningen att det får bli denna gamla goda blogg och inte en ny och fräsch är ju för att jag faktiskt inte har orken att börja från början. Så snälla ha inga förhoppningar (haha, eftersom så många fans blir besvikna..).

Idag är det söndag och jag längtar hem. Bilden ovan är från i påskas då jag hälsade på min lilla familj uppe i norr och vi åkte till fjällstugan i Blåsjön. Min fristad här på jorden. Jag och sambo gick en liten promenad i pildammsparken för att andas höstluft innan regnet och veja för änderna. Jag gled in på en liten sidostig för att låtsas att jag var på skogspromenad, men det är svårt när vägen är astfalterad. Jag sitter och funderar över diverse inredningsprojekt jag skulle vilja sätta tänderna i och så, men det är kämpigt när budgeten är liten och studentsnål. Jag ska lägga upp lite inspiration och andra pinterest-favoriter så småningom för att visa hur det är jag har tänkt. Men nu är det läge att sluta prokrastinera och dyka ner i litteraturen. Jag gör en omtenta imorgon i Projektledning och ber till alla andeväsen jag kan namnge för att det ska gå vägen och jag kan lägga det bakom mig. Men vad ska andarna göra om jag inte pluggar? Håll tummarna för mig, så hörs vi sen. 


Skriv nåt trevligt:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: