Ett foto i timmen - Eftermiddagsversionen. 26 September.

11.14 - Det lunchas utav bara helvette i Småstaden, strax innan rusningen. Äter och mår bra. Jag och Nina lämnar platsen mätta och belåtna.

12.11 - Kvarrebaggepluggdags. Vi beställer varsin kaffedryck för sakens skull, men inser snart vårt misstag. Påbörjar pluggeriet om fornlitteratur och anstränger oss för att inte begå självmord.
13.26 - Det pluggas hårt och vi är som en väloljad maskin. Nina och jag känner att vi lätt spelar i samma liga som Homeros och grabbarna. Det här provet blir ju a piece of cake.

14.32 - Tålamodet tryter. Talet är grumligt och tankarna svindlar. Enda lösningen blir att ta till extrema metoder. Det är dags för fika.
15.13 - Vi tog oss till disken och tillbaka till bordet med våra kakor i hand. Men längre än så höll vi inte på att hinna. Ack så nära att vi stupade, men sockerruset höll oss vid liv ett litet tag till.
16.25 - Vi fortsätter plugga så det luktar rök i hela lokalen och servitriserna kollar snett på oss. Fokuset är diffust, men anstränger sig för att förbli.
16.54 - Hela cafét är tomt och stänger inom kort. Vi packar ihop och beger oss.
 
God afton vänner. Här har ni min eftermiddag summerad. Det börjar bli dags att knyta sä nu när jag nyss sett Efterlyst, men jag känner fortfarande att det behövs pluggas lite ytterligare. Det är inte lätt att vara ungdom, det ska gudarna veta. Nattinatti.

Postat av: A.

Om du fick skriva en debattartikel om precis vad som helst, vad skulle du skriva om då och varför just det?

Svar: Hmmm... svår fråga. Antagligen något om genus eller den "riktiga" feminismen eller nåt sånt. För att jag tycker att det är intressant och något där det finns mycket missförstånd kring det ämnet.
Johanna

2012-09-27 @ 22:55:32

Skriv nåt trevligt:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: