Stockekare.

Låååååång dag. Helt galet när man tänker efter. Jag vet knappt var jag ska börja, men tidigt steg jag upp. Käkade frukt till frukost och nyttjade sedan ett heltomt hotellgym med utsikt över alkisparken. Sen påbörjade jag min sex-timmars shoppingtur. Blev till och med bjuden på finlunch av min älskade gudmor Annika, därefter irrade vi runt ännu en bit tills jag än en gång blev ensam. Fick med mig 3 skivor från Bengans precis innan stängning, men mitt jättelass med kläder får ta att kompensera. Vandring hem från Drottninggatan och jag övervägde att lägga mig ner och dö nedanför stomatol-skylten, i alla fall gråta lite grann, när jag insåg att jag skulle upp för Stockholms längsta gata innan jag fick vila mina stackars ömma fötter. Jag har börjat anamma det där stockekar-glidet som Henning snackar om i Mina Drömmars Stad, det har jag. Nu är det bara att härda och dra på sig något anständigt. Möte för middag nere i lobbyn om åtta minuter. Det blir en tidig kväll..

 



Skriv nåt trevligt:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: