KONY 2012

Kunskap är makt. Se det, bli upplysta, och sprid det nu.

*EDIT.
Som de flesta av oss internet-uppmärksamma redan sett så har Invisible Children, aktivistgruppen som leder Kony 2012, visat sig att vara mindre pålitliga än vid första anblicken. En rad med olika argument har tagits fram som motstånd mot gruppen och kampanjen har minst sagt satts lite i gungning.
Personligen så står jag fast vid följande: Även om Invisible Children visat sig vara aningen annorlunda än man trott, så står jag för spridandet av Joseph Konys namn och ansikte. Människor är blott för okunniga om allt det hemska vi slipper se var dag, men som pågår där ute i världen. Jag är tyvärr en av dem. Jag önskar att upplysa och informera, sedan får folk bilda en egen åsikt. Men jag föreslår att ni läser följande mycket noga innan ni gör det.
Visible Cildrens svar på Invisible Childrens kampanj
Invisible Childrens svar på kritik



Skriv nåt trevligt:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: