Hummus.

Jag måste bara presentera dagens bedrift innan jag knyter mig. Jag gjorde för fan hummus. HELT SJÄLV. Och gott var det också, riktigt gott. Jag måste medge att jag kan ha fått i mig aningen för mycket dagen till ära, men strunt i det nu. Här har ni receptet.
- Ca 200g Kokta Kikärtor i vatten (typ på burk).
- Citronjuice från en medelstor citron.
- 2-3 msk Tahini (sesampasta).
- En halv tsk havssalt.
- Olivolja.

Skölj och dränera kikärtorna i ett durkslag och låt dem sedan torka i nån minut. Häll alla ingredienser förutom olivoljan i en matberedare och kör skiten ur den samtidigt som du häller på olivolja genom det där röret som sitter på locket till matberedaren. Mixa tills geggan ser lite krämig ut. Käka med morötter, paprika eller på bröd. Whatever makes you happy!


Skriv nåt trevligt:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: